Hoe het allemaal begon
In 1968 kwamen 10 succesvolle nationale inkooporganisaties samen met maar één doel voor ogen, namelijk een internationale sportgroepering creëren die de klanten de beste voordelen, het volste vertrouwen in de winkels en een volledige producttevredenheid zou bieden. De samenkomst in Parijs leidde tot het ontstaan van INTERSPORT en het begin van een nieuwe wereld in de distributie van sportartikelen.
INTERSPORT is trots op de merken en de producten die zij over heel de wereld aanbieden. Door de samenwerking met merken als adidas, ASICS, ATOMIC of NIKE en onze deelname aan grote campagnes met de nieuwstre producten en de beste atleten, kunnen wij miljoenen mensen bereiken.
Na meer dan 40 jaar heeft het succes onze verwachtingen overtroffen en hebben we nu winkels over de hele wereld: van Canada tot Korea en van Finland tot Turkije. De gemeenschappen en klanten staan centraal in onze groep. Bij INTERSPORT zijn wij bereid om onze klanten de beste producten van de beste merken aan te biedenK. Wij zijn de deskundigen die klaar staan om onze klanten te helpen met het uitkiezen van schoenen, kleding en uitrustingen die het beste passen bij hun individuele behoeften. Wij zorgen ervoor dat iedereen van sport kan genieten!
Hoewel INTERSPORT een multinationale organisatie is, beginnen en eindigen we op lokaal niveau. Onze zelfstandige ondernemers kennen de behoeften van onze klanten, die van land tot land verschillen. Onze gezamenlijke inspanningen op internationaal niveau stellen ons in staat om de nieuwste en de meest geavanceerde sportartikelen met deskundige service en advies aan te bieden.
Gedurende de 4 laatste decennia zijn de mensen en hun houding tegenover sport voortdurend veranderd – en wij veranderen met hen mee. In 2009 hebben we een nieuw merkconcept gelanceerd dat op een eenvoudige en emotionele wijze uiting geeft aan de essentie van INTERSPORT nl: “Sport to the People”.
Wij weten hoe meer onze klanten iets graag doen, hoe meer ze het doen! Bij INTERSPORT wordt ons motto “Sport to the People” bijgetreden door de denkwijze die we delen met onze klanten – passie voor sport.